Sportvoedingsadvies

Voeding is de basis voor een gezond lichaam. Omdat sporten om een fysieke fitheid vraagt, is voeding heel belangrijk. Uw voedingspatroon is van invloed op uw prestaties. Heel belangrijk is de energie die u heeft voordat u begint aan een duurloop, een stevige intervaltraining of een pittige fietstocht. Ook na de training is voeding heel belangrijk omdat de spieren enzymen aanmaken die zorgen voor herstel.allerlei-fiets

Indien uw doelstelling presteren is, dan is het heel erg belangrijk om meer te eten dan de energiebehoefte is. Dit wil zeggen dat u  per dag net zo veel of meer eet aan calorieën dan dat u verbrandt.

Het berekenen van de energiebehoefte kan ik voor u doen, net als de vetinname berekenen, als u daarmee bepaalde doelen heeft. Daarnaast neem ik ook de koolhydraten, eiwitten, verzadigde en onverzadigde vetten onder de loep.

Waar ik ook naar kijk zijn de vitamines, mineralen en spoorelementen, want deze zijn heel belangrijk zijn voor spiercontractie en spierherstel. Vocht is uiteraard ook heel belangrijk, vochtverlies leidt tot 2% verminderde prestatie.

milkshake-1021027_640

 

De meest gestelde vragen die ik krijg zijn: waarom val ik niet af, ik sport toch heel veel?

Of:

ik sport veel maar hoe komt het dan dat ik alsmaar vermoeider word en geen vooruitgang merk?         

 PRIJZEN: 
Keuze uit Pakket 1   € 160,-

of  Pakket 2   € 275,

Afhankelijk van doel en tijdsduur, voor bijvoorbeeld een wedstrijd begeleiding met voeding.

Wilt u hulp bij een van deze bovenstaande vragen, heeft u andere vragen of wilt u een persoonlijk sport voedingsadvies? Dan kunt u mij bellen of een email sturen voor een afspraak.